lørdag den 20. september 2008

Administrative vanskeligheter

Så, forrige post løste seg selv. Det viste seg at programmet for torsdag og fredag som jeg hadde fått, ikke gjaldt for meg. Dette oppdaget vi, da vi traff lederen for programmet, og hun var rimelig irritert på administrasjonen - de hadde nemlig gjort den samme feil i fjor… 

I dag fortsatte litt av problemene. Av en eller annen merkelig grunn er både jeg og Stine registrert som studenter på informatikk… og på bachelor nivå. Når jeg skulle forsøke å gjøre den offisielle innmeldingen, gikk dette derfor ikke. Vi tar den på mandag. Det er en liten ting, men det er en ting som irriterer oss litt at ikke kunne vært lettere. 

Ellers tror jeg jeg har besøkt de fleste bokhandlere i Newcastle by de siste dagene. Jeg har ikke investert så mye i bøker, bare nok til å underholde meg til skolen starter; det er mer for å få et overblikk. ;)

***

So, the last post resolved itself. It turned out to be that the programme for Thursday and Friday, which I had received, was not intended for me at all. This we discovered when we met the head of the programme at her office. She sounded a bit upset with the admissions office - as they'd done the same mistake last year…

Today the administrative difficulties continued. For some strange reason, both I and Stine have been registered as Informatics students… undergraduate. When I tried to enrol, and correct the errors, there was some difficulties. I'm going to have to do it on Monday instead. It's basically just a tiny thing, but these things keeps gathering up, and we're a bit annoyed that it isn't easier. 

Other than that, I think I've visited every bookshop in the town centre in the past couple of days. I haven't bought a lot - just enough to keep me entertained for now - but it is good to get an overview. 

1 kommentar:

Angie sagde ...

I just caught up with your blog, and oh, I'm so jealous! I relate completely to the frustrating things, the going out and buying of random essentials that, and the goddam fire alarms. Seriously, I remember that ours were tested evevry Tuesday morning at 11am for like 30 seconds, and it never failed, even if I'd woken up five minutes beforehand and knew it was coming, to scare the shit out of me. The downside was that I always ignored it, figuring it was the test. I wonder what would have happened if there'd been a real one.

Here's to you having awesome flatmates and not ending up with anyone who leaves the kitchen filthy and steals your food! <3