mandag den 22. september 2008

Ting og tang

Jeg har endelig klart å betale husleien - så var det en mindre ting ut av verden. Jeg har framdeles ikke klart å registrer meg, så det venter jeg på nå. Vi fikk snakket med Erasmus ansvarlig på informasjonsmessen som ble holdt i studentforeningen i dag (jeg fikk meg en gratis paraply, blant annet), og snakket med Registreringsansvarlig tidligere, men så langt er intet skjedd. 

Så lenge jeg ikke er registrert, kan jeg heller ikke få studentkortet…

I går fikk vi påminnelsen om at det kun er pass som er gyldig identifikasjon for oss her, når noen av de franske studentene ikke fikk bruke sitt franske ID kort på puben vi var på. Jeg ble ikke spurt om ID… vet ikke om jeg skal ta det som et kompliment eller hva?

***

I have finally gotten around to paying the rent - so that's one less thing to deal with. I still haven't managed to get enrolled, and am waiting for the right person to sort things out. We managed to talk to the Head of Erasmus at the Welcome Fair in the SU today (I got a free umbrella, among other things), and talked to Admissions earlier, but so far nothing's happened. 

As long as I'm not enrolled, I can't get my student card either. 

Yesterday we were reminded that it is only the passport which is valid ID for us here, as some of the French students weren't allowed to use their French ID at the pub we were at. I wasn't asked for ID. Not sure whether to take it as a compliment or whatnot. 

Ingen kommentarer: