onsdag den 17. september 2008

Newcastle

Første post fra Storbritannia. Jeg er ikke helt sikker på at jeg har husket alt som skal huskes – det var en del ting som ble utelatt fra pakkingen pga. vekten. Men nå får det briste eller bære.

Jeg møtte Stine, som jeg går gjennom denne opplevelsen sammen med på Kastrup. Vi var ute i god tid, noe som føltes veldig positivt da vi så den ekstreme køen i sikkerhetskontrollen. Hvor Cimber Air sa en time før, valgte vi to. Det førte riktignok til litt ekstra ventetid på flyplassen, men det var meget ok å bli bedre kjent med hverandre før vi skulle avsted.

Jeg tror forresten Cimber Air er mitt nye favoritt-flyselskap. Hvor SAS har kuttet alt til benet, finnes det ennå måltid på korte flyturer (1 time 40 minutter) hos Cimber Air. Hvor man på SAS ikke lenger får noe å drikke, tilbyr Cimber Air te, kaffe, brus, juice og vann. I tillegg får man også en sjokolade. Nå er gjerne ikke det det viktigste for alle, men det gir det lille ekstra.

Det regnet når vi forlot København, og det regnet når vi landet i Newcastle. Man kan ikke forvente alt heller. Vi ble møtt av Northumbria University’s Meet and Greet komité, som loset oss fram til studenthybelen det vi skulle bo.

Hva kan man så si om det lille kottet jeg har fått. Det har stort sett alt jeg trenger – seng, skap, bokhylle og skrivebord. Men ikke mye mer. Jeg har fått leie sengetøy; det ble det mest praktiske når jeg bare skal være her et semester, og når jeg kom så sent at alt er lukket – så slipper jeg å kvitte meg med det før jeg drar.

Men nå skal jeg ut på kjøkkenet og legge slagplan med Stine for de to dagene som vi har uten aktiviteter, før det hele begynner. Vi synes det er ok å dele leilighet, så kan man gå sammen om innkjøp av diverse ting.

(Bilder kommer senere)


****


First post from GB. I’m not quite sure I’ve remembered everything that needs to be remembered. Some things were thrown out from the suitcase because a fear of overweight…But now it doesn’t matter.

I met Stine, who I am going through this with, at the airport. We met early, which was a good thing when we were standing in the extremely long lines at the security check. Where Cimber Air said check-in one hour before departure, we chose to go with two. It did lead to a bit of extra time, but considering we’d never met before, it was good getting to know each other.

Cimber Air is probably one of my new favourite airlines. Where Scandinavian has cut almost everything (the newspapers remain), you can still get a sandwich at Cimber Air. You can still get tea/coffee/soda/juice/water. And you get a chocolate bar. Probably not the dealbreaker for most, but I do like a bit of extra service.

It rained when we left Copenhagen. It rained when we arrived in Newcastle. We were met by the Meet and Greet people of the university. Very friendly and helpful. They guided us to the residence.

What is there to say about my small “cupboard”? It has the basic necessities. A bed, a desk, a bookshelf and a closet. Who needs more? I’m renting the bedding as well; the practicalities of getting here late and only spending a semester, made it the cheaper option.

But, stopping, as I’m meeting Stine in the shared kitchen. We’re making a battle plan for the two days before the EU introduction. We think sharing a flat (with some others as well) will be ok; it also means sharing the crockery…
 

(Pictures later).


Ingen kommentarer: