onsdag den 3. september 2008

Nedtelling - Counting down

Om 13 dager er vi i Newcastle. Det begynner seriøst å bli på tide å lage pakkelister, og lister over ting som skal gjøres i Danmark før jeg drar ut til Kastrup den 16. 

Jeg har fått beskjed fra flere kanter om å ta med minst mulig - jeg lurer på om Mamma tror jeg akter å ta med like stort flyttelass til Newcastle som jeg gjorde til Danmark… Jeg tror nok det er en del som kan kjøpes der, men uansett tror jeg at så lenge jeg faktisk har brukt penger på noen av tingene her… kan de like gjerne tas med. Så lenge kofferten er under 20 kg, vel å merke. 

Ting begynner i allefall å falle på plass. Jeg var innom posthuset i dag og fikk tak i blankett til midlertidig adresseendring. Etterpå, avlyste jeg et blad-abonnement jeg har (videresendingen til PostDanmark gjelder ikke blader, hvis noen lurte). Regner med at jeg sender posten hjem til familien, så får de late som om jeg fremdeles bor hjemme ;) 

13 dager igjen - og det er 15 dager til tannlege-timen jeg tydeligvis har fått. Muligvis at man skal forsøke å endre den. 

*@@* 

In 13 days, we'll be in Newcastle. It's seriously getting to the point of making lists of what to pack, and what to do in Copenhagen before leaving on the 16th. 

I've been told by several people to bring as little as possible. I guess my mother imagines when I moved to Denmark… I do think that there's a lot of things that may be bought there, but as long as I have spent the money on it here, I might as well bring it. As long as I stay within the 20 kgs. 

Things are anyway beginning to fall in line. I stopped by the post office today to forward my mail. And then I cancelled a magazine subscription (the Post Danmark forwarding service only goes as far as letters). Counting on sending the mail to the parents, so they can pretend I'm still living at home. ;) 

13 days to go, and I've got a dental appointment in Copenhagen in 15 days. Probably going to change that one. 

Ingen kommentarer: